pátek 6. února 2015

Rok 2015 šitý na míru aneb můj nový diář


Dnes budu tomu svému blogu trochu nevěrná s blokem. Snad mi to promine. Doufám totiž, že je rozumný a je mu jasné, že v mém životě nemůže existovat pouze on. Že vedle sebe potřebuju na každý den někoho více skutečného, někoho koho si budu moct ošahat a někoho, kdo může usínat schovaný pod mou hlavou na společném polštáři...

Celý loňský rok jsem prožila po boku pana Moleskinského. Určitě ho znáte. Je skladný, je pěkný, má příběh a především každý týden celou pravou stránku volnou. Ovšem zjistila jsem, že i přesto není otevřený mým nápadům tak, jak bych si představovala. 
Vím že tuhle absenci místa v diáři většina lidí řeší externím deníčkem ale to není nic pro někoho, kdo ztrácí věci dnes a denně (včera naposledy třeba tašku, ups...) A tak se mi představa dalšího deníčku příliš nezamlouvá. Chci mít zkrátka vše na jednom místě a neustále při sobě.

Takže jsem se letos, inspirovaná tímhle videem a unavená neúspěšným pátráním po panu dokonalém, rozhodla pro vlastní výrobu. Však to znáte, jaké si to uděláte takové to máte.

Začal jsem obalem. Protože se poslední dobou čím dál víc zamilovávám do kůže, byla pro mě jasnou volbou. Kůže je vděčná a krásná. Vydrží roky a s časem neztrácí na kráse, ba naopak.

Poslední dobou kupuju kůži hlavně tady a jsem moc spokojená. Je opravdu hrubá, kvalitní a za dobrou cenu.

Rozhodla jsem se kůži si sama i nabarvit (Kubovými mořidly na dřevo) a musím uznat, že to vůbec není nic jednoduchého. Můžu ale říkat, že obal je o to více autentický a flekatá místa jsou odrazem mojí s láskou provedené ruční práce...však víte :)

Původně jsem chtěla deníček ještě celý po okrajích obšít ale nakonec jsem uznala že by to bylo zbytečné a užívám si jeho minimalistický vzhled.


A teď už se pojďme podívat konečně dovnitř, jak jsem si to tam letos zařídila.

Pokud jste se nepodívali na výše uvedené video a o diářích v "bullet journal" stylu slyšíte poprvé, rychle Vám vysvětlím onen systém. 

Na začátku každého měsíce daný měsíc rozepíšete na levou stranu diáře. Tady si pak můžete zapisovat veškeré své činnosti, schůzky, zkrátka časové body na které nechcete zapomenout.
Vlevo si pak uděláte takový malý měsíční "to do" list a můžete si tu psát vše, co potřebujete daný měsíc stihnout a další úkoly či přání, které nejsou konkrétně vázané na čas a místo.


Pokud víte, že toho máte daný měsíc hodně, může se Váš "to do" list protáhnout klidně na několik dalších stránek, místa máte k dispozic dost a dost. Ke každému bodu pak uděláte kostičku a odfajfkováváte či rovnou škrtáte. A co potřebujete zapsat do časového kalendáře vlevo, to si tam klidně poznačíte.

Pak si můžete tvořit další "to do"listy na jednotlivé dny. Zkrátka si napíšte co ten den chcete stihnout,  máte to pěkně před očima a co nestihnete, přepíšete do dalšího dne. Nebo to tam necháte a na konci měsíce projedete všechny strany a nepoškrtané body sepíšete  opět do měsíčního "to do" listu.

Tenhle systém neklade žádné omezení, v závětří stránek nečeká další měsíc, takže můžete popsat kolik stránek chcete.

Můžete přidávat další seznamy, jako třeba nákupní, seznam hostů na párty, rozpis domácích úkolů, zkrátka cokoliv co ten měsíc potřebujete zaznamenat.

Geniální ne? :)


Možná Vás už stihlo napadnout, že až tak geniální to zase není. Co když totiž potřebujeme zaznačit časový údaj, který se týká až některého z dalších měsíců? Co když potřebujete jednoduše plánovat a značit schůzky po celý rok?

Tenhle nedostatek řeší bloček číslo dvě.
Stáhla a vytiskla jsem si měsíční kalendářky tady a na každou stranu deníku nalepila jeden.
Zapisuju si do nich všechny časové body, narozeniny, akce atd. Když nastane daný měsíc, všechny tyhle body jen přepíšu do kostičkovaného bločku číslo 1 a jsem připravená....

V druhém diáři takto zaplníte pouze prvních 12 stránek a tak zůstává navíc spousta místa pro poznámky. Píšu si tady třeba otevírací dobu úřadů, knihoven, důležité poznámky které potřebuju mít po ruce celý rok nebo takové ty obecné seznamy, které přetrvávají déle než měsíc (co bych se chtěla letos naučit, co bych si chtěla koupit, přečíst, seznam filmů které chci vidět, zkrátka cokoliv mě napadne....)


Poslední, třetí sešitek je můj nejoblíbenější.
A je paradoxně prázdný jelikož jsem ho ještě nestihla začít používat.
Říkám mu "sešit kreativity", je nelinkovaný a čeká na to, až si do něj začnu kreslit (nebo spíš čmárat), psát a zaznamenávat své nápady. Zkrátka tvořit co mi síly a hlava stačí!


Tak, tohle je teď můj nový tlustý diář 2015, můj svatý grál, můj každodenní kámoš, můj nejvěrnější společník. Celkem nám to spolu sluší, ne?



Jednotlivé sešity jsem přichytila ke koženém pouzdru pomocí barevných gumiček. Nejlepší na tom celém je, že se už nemusím v psaní ani trochu omezovat a pokud stihnu popsat klidně i celý sešit, jen ho jednoduše vygumičkuju a vyměním za nový. 

Gumičky jsem ovšem zvolila trochu nešikovně, jsou příliš tlusté a já nevychytala jsem ještě příliš jejich uvazování.

Nelíbí se Vám ty uzlíky na modrém provázku? Mě taky ne. Kazí deníku ten minimalistický vzhled, který jsem si na něm tak oblíbila. Budu to muset ještě nějak vykoumat a uzlíky převázat tak, aby byly raději vevnitř a přitom nezavázely.

Jinak jsem (alespoň prozatím) nadmíru spokojená.

Tak novému roku zdar!



Co vy? Do čeho píšete? Moleskinujete, papelotujete, stačí Vám obyčejný diář ze supermarketu, jedete v nekonečném množství nejrůznějších bločku a nebo jste tak svobodní a neuspoutaní že diář vůbec nepotřebujete? :)

Mám pro Vás totiž nakonec jeden bojový úkol. Do toho svého vyvoleného si dnes nezapomeňte poznačit důležitý bod: Mít bájo víkend!

A co je psáno to je dáno, takže se mějte...bááječně! ♥

10 komentářů:

  1. ja nie som diárová...ale obal je priam božský...

    OdpovědětVymazat
  2. Po chvíli se mi přestane líbit a tak koupím nový, do kterého je mi zas líto psát, tak koupím nový hnusný, který ale zase ztratím, do toho všude papírky, protože nikdy nic nemůžu najít a pak se mi to nechce přepisovat. Takže tento rok to řeším tabulkou visící online na netu. Závidím všem, kdo si umí poctivě psát a dávat ho na jedno místo. :) Myslíš, že pravá kůže zvířat je košér? Ptám se, ne protože chci rejpat, ale protože toto téma mě hodně zajímá a na netu se řeší obecně jen kožešiny. Chtěla bych šít tašky z kůže, jen tak spíš pro zábavu, ručně, ale dokud si nebudu stopro jistá, že je to v pohodě a nepodílím se tím nějak na mučení a zabíjení zvířat. :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám kůži hrozně ráda. Krásně se s ní pracuje a vůbec mě hrozně fascinuje. A jestli si tohle bude číst nějaký vegan nebo zastánce zvířat, je mi jasné, že mě ukamenuje. Ale myslím si, že je i pro svět daleko lepší když budu nosit x-let jednu pořádnou koženou tašku než za tu dobu pronosit několik umělých, koženkových. S kůží je to to samé jako s masem, jde hlavně o ten původ. Přiznávám se bez mučení, o původu kůže v odkazu nemám ani páru ale kdybych šila kožené tašky nebo by moje spotřeba kůže byla vyšší, určitě bych si dodavatele pořádně prolustrovala. V šití kožených tašek Ti fandím. Teď se mi zrovna rozpadla taška tak přemýšlím že si zkusím taky ušít nějakou svojí...

      Vymazat
  3. Bájo víkend - zapsáno! ;o)
    Já psát musím, co si nenapíšu to se nestane. Mám seznamy snad na všechno a nejhorší je, že jsem trochu bordelář a jsou všude možně. Zhruba od léta se snažím trochu všechno zredukovat, protřídit... A týká se to i všech mých šílených poznámek a na ty by se tenhle blok dal skvěle využít! Obal je super, ta barva je nejvíc nejlepší (jak drží?). Atuálně jedu u třetím rokem na diáři od Albi - je denní a není moc velký (cca 15x10cm). Má gumičku aby se samovolně neotvíral, látkovou záložku abych po otevření našla aktuální datum a nakonec i odtrhávací růžky, které já prostě miluju :o). Takže zatím tvoříme ideální pár, uvidím, jak to bude příští rok... :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jsi vzorný čtenář :) Barva drží super, ani trošku nepouští. Já si na ty denní diáře neumím zvyknout, závidím Ti že Ti vyhovují protože bych měla po starostech. Já ani tak nepotřebuju místo k jednotlivým dnům ale spíš volné stránky na poznámky a v tom denním se prostě ztrácím...Bordelář jsem taky, takže zdravím ;)

      Vymazat
  4. Teda já mám diáře hrozně ráda a hlavně když už je na něm viděl že je pořádně používám a autor si na něm dá pořádně záležet! Já jsem si tedy diář koupila v Marks spenceru ale musím říct že taky je dost hezky ale ten tvůj je ještě originálnějsi :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se právě těším na to, až ta kůže bude pěkně zpatinovaná a onošená, to bude super :) A děkuju:)

      Vymazat
  5. Diáře vypadají super, moc se mi líbí, ale ta velikost je trošku nešikovná na přenášení...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ho nosím denně v tašce a nijak se nepronese. Menší bych mít asi nemohla. Ale to je na každém jakou velikost si zvolí...

      Vymazat

Děkuju za každý Váš komentář ♥