sobota 15. února 2014

Co bylo ve schránce aneb ten nejoblíbenější koláč

    Hádáte správně.
Vzkazovník ukrýval odkaz na tenhle cheesecake.(zjednodušme si to na čískejk, neva?)


    U nás je to ten nejrychlejší a nejoblíbenější způsob, jak vytvořit radost.
Protože co mu chcete dát?
Nové trenky? Parfém? Knížku?
Houbelec. Kus žvance, to ho stejnak potěší nejvíc.

Obzvlášť tenhleten žvanec, o kterém si troufám tvrdit, že je to jeden z nejlepších dortů pro chlapa.
Je to totiž ozkoušené!
Každý má sice jiné chutě, ALE z mých zkušeností, všichni chlapi se po něm můžou užrat. Kuba, můj brácha, táta, druhý brácha, kamarádi, no prostě každej chlap:)
Oni totiž zároveň většinou neřeší tu jeho obrácenou kalorickou stránku.

Jenže my holky si ho dáme stejně tak málo, protože je TAK sladký a TAK hutný, že taky nepřiberem! No, není to báječné?

A nesmíme zapomenout na to, že ho vymysleli líní američani, takže rozdrtit sušenky s máslem a zalít rozšlehaným sýrem, to prostě dáte! Za pár minut...


    Chce to jen pár fíglů, se kterými bude nejlepší. Za tu dobu co ho peču už mám pár svých, a ráda se o ně podělím.

Začněme základním receptem:
  • sušenky - 250 g
  • máslo    - půl kostky
  • sýrová složka (mascarpone, tvaroh, lučina) - 500 g 
  • cukr      - 150 g
  • vejce     - 2 ks
  • smetana - 1 dcl
  • špetka soli
  • špetka skořice, vanilkový lusk, ...(tady už začíná imporvizace...)
Postup není vůbec složitý, tak jen zběžně. Sušenky rozdrtit (drtím je ve dvou silnových sáčcích - jistota je jistota) tou obrácenou stranou paličky na maso. Pak promačkat s máslem (když budete dostatečně uvědomělí, vyndáte ho z lednice tak hodinu předem) až vznikne hmota, kterou vycpeme dno formy. 
A pak už jenom smíchat všechny ostatní ingredience a šlehačem (na pomalý výkon), vyšlehnout. Pečeme necelou hodinu na 150 stupňů. (né víc!)

 Uplácaná sušenková základna                                                           V troubě se vším všudy
Je to vážně rychlodort, že?
Důležité je ale nezapomenout na pár věcí. Takhle to dělám já:

TIPY:

Výběr sušenek
Já mám nejradši tyhle.
















Čískejk je s nimi nejbáječnější, křupavý a karamelový. Prodávají se v Globusu, Tescu a určitě i jinde...
Nejsem sušenkový typ, ale po těhle bych se mohla užrat.

Složení sýrové složky
Nejvíc se mi zatím osvědčila kombinace 50 : 50 mascarpone s tvarohem.
Proč?
Tvaroh dodá čískejku říz a hutnost, mascarpone ho zjemní. Celý mascarponový mi připadá až moc jemňounký a celý tvarohový, to taky není ono.
Dá se použít samo i Lučina (místo tvarohu), s tou je to taky moc fajn (jen stoupá pořizovací cena dortu), nebo další alternativy jako pomazánkové máslo (nezavřou mě když to řeknu?), ale to už je na mě moc velký "ojeb" .(pardon za to slovo)
Radši čistý tvaroh, než sloučenina.
















Pečení
Pod mřížku s dortem je třeba do trouby položit ještě plech s vodou (nedělejte to tak blbě jako já. Vždycky naliju vodu na plech přímo ze dřezu a pak půku vyliju při cestě do trouby. Raději detje do trouby plech a pak ho až dolijte vodou v hrnečku. Je to sice detail, ale já to pokaždé zvořu.)
Někdo dává do trouby jen kastrůlek s vodou vedle formy s dortem, ale z plechu se vlhko rozprostírá rovnoměrněji.
Vlhkost v troubě je hrozně důležitá k tomu, aby dort nebyl vysušený a hlavně aby proto, aby se upekl rovnoměrně i uvnitř a nahoře nepopraskal.

Péče po pečení
Až vypnete troubu, dort rovnou nevyndávejte. Troubu jenom pootevřete (zajistěte vařečkou) a nechte dort pozvólna vychladnout a uzrát.

Péče před konzumací
Uložte čískejk do ledničky a zkuste vydržet alespoň den, než začnete konzumovat. Úplně nejlepší je dort takový 4.-5. den.
Bohužel málokdy tak dlouho vydrží...(ale ten poslední kus pánové, ten pak stojí za to teda...!)
Dort krájejte nožem namočeným v horké vodě a nejlíp po každém jednotlivém řezu ho očistěte a znovunamáčejte. Je to sice pruda, ale takhle nakrájený čískejk nebo vypadat jako hromádka neštěstí.


Můžete ho tisíckrát obměňovat. 

To je na něm boží.

Jednou s trochou rumu, jindy s bílou čokoládou, pak s ovocem uvnitř (maliny♥) nebo ho zalívat teplou ovocnou omáčkou. 
Můžete si s ním zkrátka dělat co chcete.
(s dortem. Když ho upečete dobře, tak i s mužem. VÁŽNĚ:)

A to my můžem!

Funguje vážně na všechny chlapy. A Joey to je gurmán! Ten se neohlíží po každém kusu žvance;) 


Jsem se trochu rozvášnila...ono když jde o jídlo...:o)


Pac a pusu z lesa...








7 komentářů:

  1. Mhmmm... Sbíhají se mi sliny :o).
    Tak koukám, že schránka je superužitečná, za mě jen škoda, že z ní nedokáže vyskočit už hotový čískejk ;o).

    PS: skvělý výběr sušenek, jsou luxusní! Bála bych se, že je sním a čískejk nebude :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že jo, prostě nejlepší jsou. Vždycky kupuju jedno balení navíc a pak se to dá stihnout;)

      Vymazat
  2. Miluju cheesecake. A Lotus sušenky taky:).

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělý recept a úžasný blog. Jsem moc ráda, že jsem ho ( už ani nevím jak ) objevila. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, moc děkujem! To neva, hlavně že jste tady! :o)

      Vymazat
  4. Mohu se zeptat jakou smetanu používáte? :) někde mají zakysanou a někde k vyšlehání. Bojím se, aby to pak nebylo moc tekuté. Děkuji

    OdpovědětVymazat

Děkuju za každý Váš komentář ♥