středa 15. června 2016

Banánový cheesecake


Už jsem upekla hodně cheesecaků, ale tento banánový u nás doma prozatím jasně vede. Dnešní recept uvádím speciálně pro Natálku:)

Doma jsem upekla čistou banánovou variantu, kterou jste mohli vidět na Instagramu. Na tomto, nutelou a oříšky dozdobeném cheesecaků, se prozměnu vyřádila moje kolegyňka Janka.

Jen pár slov předem. Jeden recept na cheesecake už jsem tu dávala. Tento je trochu jiný, myslím, že ještě o něco lepší a dá se kombinovat s nejrůznějšími druhy ovoce úplně stejně.

Pořád si stojím za tím, že nejlepší cheesecake je z Lotos sušenek a odleželý alespoň do druhého dne. Takže se do něj pusťte hezky s předstihem. Oblíbila jsem si dělat u cheesecaku i ten sušenkový okraj, nejen spodek. Je to sice maličko pracnější, ale víc sušenek pro mě znamená víc lahodnosti.

Cheesecake se dá upéct ze všeličeho. Z tvarhohu, z pomazánkového másla, z mascarpone nebo z žervé. Ten pravý newyorský cheesecake by měl být z amerického sýru Philadelphie, který ovšem v našich podmínkách stojí poněkud víc než v USA. Já nejraději peču cheesecake z tvarohu a mascarpone, z mascarpone a z žervé a nebo v kombinaci všeho uvedeného zhruba ve stejném poměru. Můžete udělat cheesecake klidně jednosložkový celý z tvarohu nebo mascarpone, ale mě prostě nejvíc chutná kombinace hutnějšího (tvaroh, žervé) s jemnějším (mascarpone). A nějaký sýr by podle mě měl být v cheesecaků vždycky, když je to ten cheese ,že jo.

Doma jsem pekla cheesecake bez banánové spodní vrstvy a v práci pak zkusila vylepšení s banánem. Banán vespod sice není příliš estetický, ale zase přidává na chuti. Takže případnou absenci banánové vrstvy nechám na Vás.


Na korpus:

- 350g sušenek (nejlépe karamelové Lotusky)
- 130g másla

Na banánovou vrstvu:

- 3 banány
- 3 lžíce třtinového cukru

Na krém:

- 500g sýrové složky (Philadelphie, žervé, tvaroh, mascarpone)
- 120g cukr moučky
- 2 banány
- 3 lžičky vanilkového extraktu nebo 1 vanilkový lusk (nenahrazovat vanilkovým aroma, prosím)

Na případné dozdobení:
- hrst lískových oříšků
- 4 lžíce nutelly


Postup:

1)Sušenky hodíme do mixéru a umixujeme na zcela jemný prášek. Máslo si rozpustíme v kastrůlku na mírném ohni. V míse smícháme umleté sušenky s rozpuštěným máslem.

2)Formu si vysteleme pečícím papírem (spodek i boky). Boky vyložíme pečícím papírem tak, že je pomažeme máslem a z pečícího papíru vystřihneme pruh, který pak zevniř hezky "nalepíme".

3)Sušenkový základ nasypeme do formy a uplácáme spodek i boky tak, aby nám vznikl pěkný korpus. Formu se základem dáme zatím chladit do lednice.

4)Tři banány nakrájíme na kolečka a nahodíme na pánvičku spolu s třtinovým cukrem. Asi 5 minut opékáme na středním plameni až banán hezky zkaramelizuje.

5)Na sýrovou složku smícháme všechny uvedené ingredience. Jestli máme vanilkový lusk, tak ho rozřízneme a vyškrábnem semínka.  Na mírné(!) otáčky vyšleháme do jemného krému bez jakýchkoliv hrudek.

6)Krém nalijeme na banánový základ. S formou několikrát lehce udeříme o linku abychom se zbavili případných bublinek v těstě.



7)Naspod trouby dáme rendlík nebo plech s vodou (to aby se cheesecake nevysušil a nepopraskal) a pečeme na 150 stupňů 1 hodinu.

8) Po hodině troubu vypneme, pootevřeme dvířka a necháme v troubě cheesecake dojít. Nakonec cheesecake necháme vychladnout při pokojové teplotě. Vychladlý cheesecake přesuneme do lednice a počkáme si na něj do druhého dne. Ale až ten třetí bude opravdu nej:)

9)Vychladlý cheesecake můžem potřít nutelou a posypat oříšky.


1 komentář:

  1. Vypadá to úžasně! Mám z toho hlad. A taky chuť. Hladochuť. Nesnáším ty moje půlnoční chutě chjo :( :D.

    OdpovědětVymazat

Děkuju za každý Váš komentář ♥